سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

محبوبيت دامنه (domain popularity) چيست؟

۷۹ بازديد

محبوبيت دامنه (domain popularity) چيست؟

محبوبيت دامنه يك KPI براي سئوكاران است كه نشان مي دهد يك وب سايت چقدر قوي است.

 

تنوع دامنه بك لينك ها براي ارزيابي در نظر گرفته مي شود. اين موضوع DomainPop را از به اصطلاح محبوبيت لينك متمايز مي كند كه فقط تعداد لينك هاي ورودي را اندازه گيري مي كند.

 به همين دليل، محبوبيت دامنه بيشتر يك KPI كيفي است تا كمي. با اين حال، DomainPop چيزي در مورد كيفيت سايت پيوند دهنده نمي گويد.

 

محبوبيت دامنه چگونه اندازه گيري مي شود؟

 

هنگام مقايسه دو وب سايت، domain popularity نقش مهمي به عنوان معيار دارد. اما اگر پروژه x داراي DomainPop 10 و پروژه y داراي ارزش 20 باشد، به چه معناست؟

 

همانطور كه قبلا ذكر شد، محبوبيت دامنه همه لينك هاي ورودي را در نظر نمي گيرد، بلكه فقط دامنه هاي پيوند دهنده را در نظر مي گيرد. فرقي نمي‌كند كه يك پيوند وبلاگ در سراسر صفحه در زير آن وجود داشته باشد يا يك مرجع از محتوا.

 

بنابراين يك DomainPop 20 به اين معني است كه پروژه از 20 وب سايت مختلف بك لينك دريافت كرده است.

 

امروزه DomainPop را مي توان بسيار دقيق اندازه گيري كرد. علاوه بر تعداد دامنه هاي پيوند دهنده، ارقام كليدي مانند آدرس IP، شبكه هاي كلاس C يا محبوبيت دامنه خود نيز نمايش داده مي شود.

 

پيشينه و توسعه محبوبيت دامنه

 

در پايان هزاره گذشته، موتورهاي جستجو از نظر عملكرد بسيار كمتر از امروز پيچيده بودند. به همين دليل، بهينه سازي موتورهاي جستجو مهدي نجاري راحت تر از امروز بود. كافي بود مثلا استفاده از كلمات كليدي مرتبط در همه جا به وفور در يك وب سايت به منظور به دست آوردن موقعيت خوب در SERP.

در همان زمان، بك لينك ها بيشتر و بيشتر به عنوان معياري براي ارتباط يك موفقيت جستجو اهميت يافتند. به عنوان يك "توصيه ديجيتال"، آنها تا به امروز يك عامل رتبه بندي باقي مانده اند. با اين حال، در آغاز هزاره همچنان مهم بود كه تا آنجا كه ممكن است بك لينك ها به منظور دستيابي به موقعيت هاي خوب در ليست نتايج جستجو به دست آوريد. بنابراين محبوبيت لينك هدف هر كار سئو بود.

 

با اين حال، به سرعت مشخص شد كه اگرچه معيار محبوبيت پيوند مي تواند بيانيه تقريبي در مورد قدرت يك وب سايت ارائه دهد، اين معيار به راحتي مي تواند تحت تأثير اقدامات گسترده اسپم قرار گيرد.

 

يك مثال:

وب سايتي با موضوع «پتك» در خارج از صفحه بهينه سازي شد به گونه اي كه تا حد امكان لينك هاي انكر تكست «پتك» در زير صفحه مربوطه قرار داده شد.

سيستم هاي وبلاگ رايگان براي اين كار ايده آل بودند. بلاگ‌رول همچنين اغلب به‌عنوان منبع پيوند مورد استفاده قرار مي‌گرفت زيرا بك لينك‌هاي تنظيم شده در آنجا براي كل سايت معتبر بودند.

 يك وبلاگ با 2000 پست، بدون احتساب صفحات آرشيو و دسته بندي، مي تواند بيش از 2000 پيوند با يك پيوند بلاگرول داشته باشد.

 محبوبيت پيوند صفحه با پتك تنها با يك منبع پيوند به 2000 افزايش يافت. اگر اين پيوندها با پيوندهاي هرزنامه از نظرات وبلاگ، انجمن ها يا دايركتوري هاي پيوند تكميل مي شد، اگر يك SEO از منابع پيوند مناسب استفاده كند، KPI به سرعت به اعداد شش رقمي افزايش مي يابد.

 

پس از رتبه صفحه، در نهايت معياري با محبوبيت دامنه پيدا شد كه كيفيت صفحات پيوند داده شده را در نظر مي گيرد نه فقط كميت.

 

محبوبيت دامنه در مورد يك وب سايت چه مي گويد؟

اساسا، DomainPop در مورد يك وب سايت مي گويد كه آيا از دامنه هاي مختلف لينك شده است يا خير. هيچ معيار ثابتي براي محبوبيت دامنه بالا وجود ندارد.

 زيرا علاوه بر تعداد دامنه‌هاي مختلف، بسياري از عوامل ديگر مانند همسايگي بد، اعتماد يا توزيع بك لينك‌ها در شبكه‌هاي مختلف كلاس C و پاپ دامنه وب‌سايت‌هاي ارجاع‌دهنده نيز در ارزيابي پروفايل پيوند حساب مي‌شوند.

 بنابراين محبوبيت دامنه تنها يك ارزش در ميان بسياري از دامنه ها است. با اين حال، مي‌تواند سرنخ‌هاي اوليه را براي ارزيابي يك دامنه ارائه دهد و از محبوبيت پيوند خالص دقيق‌تر است.

 

چگونه دامنه پاپ را افزايش دهيم؟

 

محبوبيت دامنه را مي توان به سادگي با تنظيم پيوندها از منابع مختلف لينك تا حد امكان افزايش داد. براي مدت طولاني، استفاده از توزيع كنندگان براي انتشار مطبوعات آنلاين براي افزايش DomainPop بسيار محبوب بود.

 PM يك بار با پيوند به صفحه هدف و بسياري از پورتال هاي ديگر منتشر شد و سپس آن را آنلاين قرار داد. صفحه هدف تنها با يك پيام بيش از 50 بك لينك از دامنه هاي مختلف دريافت كرد.

 

با اين حال، اين روش امروزه ديگر موثر نيست، زيرا به عنوان مثال. ب. گوگل مي تواند تعداد زيادي بك لينك را با همان متن لنگر به عنوان هرزنامه تفسير كند.

 همين امر در مورد بك لينك هاي ارزان قيمت در دامنه هاي مختلف نيز صدق مي كند. اين روش‌ها كه براي مدت طولاني توسط سئوكاران تمرين مي‌شوند، محدوديت‌هايي را نيز نشان مي‌دهند كه محبوبيت دامنه به KPI براي بهينه‌سازي موتورهاي جستجو تبديل شود.

 براي ارائه دهندگان موتورهاي جستجو نيز، DomainPop تنها يكي از معيارهاي بسياري براي ارزيابي ارتباط و اعتماد يك وب سايت است.

 

محبوبيت دامنه در مقابل اعتبار دامنه در مقابل ديد

 

از آنجايي كه محبوبيت دامنه معمولاً تنها يكي از چندين معيار براي ارزيابي كيفيت يك وب سايت است، ابزارهاي مختلفي در بازار وجود دارد كه با ساير KPI ها كار مي كنند. اين موارد شامل اعتبار دامنه و قابليت مشاهده است.

برخلاف DomainPop، ساير KPI ها پارامترهاي اضافي را در مقياس هاي خود دارند. از جمله، قابل مشاهده بودن در SERP، پيوند از منابع رسانه هاي اجتماعي يا اعتماد و قدرت صفحه پيوند دهنده نيز در آنجا نقش دارند.

 

https://postheaven.net/hb59aztiuj

https://blog.storymirror.com/read/t2roiiql/wyjgy-nofollow

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/6409057:BlogPost:4144934

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/344259/

https://www.homify.co.uk/ideabooks/8936712

https://writeablog.net/616trcqc08

https://graph.org/%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-seo-08-07

https://www.launchora.com/story/1659878230-seo-0

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد